در ضد سرقت

در واقع نام درب ضد سرقت که امروزه بسیار زیاد از سوی عامه مردم مورد استفاده قرار می گیرد از نام لاتین Secure door و به معنای واقعی درب ایمنی برگرفته شده است و به علت بالا بودن ضریب ایمنی این نوع درب ها و به زبان ساده نفوذپذیری سخت و دشوار نسبت به انواع دیگر درب های ساختمانی، مشتریان اصطلاحاً به آن درب ضد سرقت می گویند، اینکه به چه میزان می توان به خاصیت ضد سرقت بودن این نوع درب ها اعتماد نمود دقیقاً به عوامل و فاکتورهای متعددی از قبیل نوع درب ضد سرقت، آلیاژ مصرفی در یراق درب، کیفیت ساخت، نوع چهار چوب و قفل درب و … بستگی دارد.

در با روكش PVC

همانطور كه می دانيم «پی وی سی» مقاومت بالايي در مقابل رطوبت دارد به طوری كه ورق های پی وی سی با ضخامت های 16 ميل را برای ساخت كابينت سرويس های بهداشتی و كابينت زير سينک آشپزخانه به كار می برند. همين موضوع باعث شده است كه درب های روكش پی وی سی را هم به اشتباه به عنوان درب پی وی سی و ضد آب معرفی كنند در حالی كه ورق های پی وی سی ضد آب كلاً پی وی سی می باشند اما ورق های به كار برده شده در ساخت درب در واقع ورق های ام دی اف می باشند كه با پی وی سی به ضخامت های 0.4 و 0.2 ميلی متر روكش شده اند.

درب لابی

چارچوب درب ، فریم اصلی نصب شده به دیوار و نعل درگاه است و بدنه درب با یراق آلات و لولا به چارچوب متصل می شود. چارچوب درب می تواند از جنس فلز ، پی وی سی و یا چوب با پروفیل های متفاوت باشد که می توان در هر دو حالت با پوشش رنگ و یا لمینیت ، طرح و رنگ های متفاوتی را ایجاد نمود. بدنه درب ، به عنوان جز اصلی باعث ایجاد و یا قطع ارتباط بین دو محیط داخلی و یا خارجی می شود. بدنه درب می تواند با کاربردهای مختلف از متریال ها با طرح و رنگ و ابعاد متفاوت ساخته شوند. از انواع متریال درب می توان به فلز ، شیشه ، یو پی وی سی و چوبی اشاره نمود. یراق آلات درب به علت تحمل وزن بدنه با هر جنسی، نقش مهمی را ایفا می کنند . با توجه به نحوه ی بازشو درب ها مانند کشویی ، بازشو به بغل ، آکاردئونی و … یراق آلات متفاوتی استفاده می شود ..

درب چوبی

چوب پایه و اساس ساخت درب های چوبی ست. مزیت اصلی چوب در دسترس بودن آن در هر منطقه ای است. این ماده به سهولت در اختیار نجاران قرار میگیرد و درب هایی با طرح های متنوع توسط آنها ساخته میشود. درب های چوبی در انواع مختلف در بازار وجود دارند و انتخاب آنها بر اساس دوام, طول عمر و بودجه صاحب خانه صورت میگیرد. علاوه بر اینکه درب های چوبی در تمام قسمت های داخلی خانه کاربرد دارند, از آنها نیز میتوان به عنوان درب ورودی ساختمان استفاده کرد.